Hvornår kontakter vi dig?
Du er nu i gang med at anmode om et telefonopkald, hvor du vil komme til at snakke med en sagsbehandler fra Familieretshuset vedrørende etablering af et værgemål. Når du har udfyldt nedenstående personoplysninger og trykket send, kan du forvente et opkald indenfor 2 hverdage i tidsrummet mandag-torsdag kl. 8-15 og fredag 8-12. Du vil derudover modtage en kvitteringsmail på den angivne e-mailadresse.
Hvad taler vi om under telefonsamtalen?
Når sagsbehandleren ringer til dig, vil vi blandt andet drøfte behovet for etablering af værgemål. Ét af kriterierne for etablering af et værgemål er, at der skal være et aktuelt og konkret behov, og at værgemålet ikke må være mere omfattende end nødvendigt.
Vi vil ligeledes spørge ind til, hvem du vil foreslå som værge.
Hvis jeg ikke kan tage telefonen, når I ringer:
Sagsbehandleren forsøger altid at ringe til dig to gange. Hvis ikke vi får fat på dig efter to opkaldsforsøg, så skal du anmode om et nyt opkald på vores hjemmeside.
Hvad sker der efter samtalen
I slutningen af samtalen vil du blive vejledt om, hvordan du kan indsende en ansøgning om værgemål, hvis du ønsker dette. Vi gør dig i den forbindelse opmærksom på, at du kan blive bedt om at oplyse dit CPR-nummer i forbindelse med fremsendelse af en eventuel ansøgningsblanket.